• Verburch vergeet zichzelf te belonen
    Na de zeer matige vertoning van vorige week bij Ariston ’80 was het Verburch er alles aan gelegen om deze week revanche te nemen. Tegenstander Quick Steps stond in punten gelijk, maar speelde door omstandigheden drie wedstrijden minder dan Verburch. Aan het einde van de rit bleek dat de thuisploeg zichzelf tekort deed met een gelijkspel.
    De openingsfase was duidelijk in het voordeel van de gasten uit Den Haag. Verburch had veel moeite met de pressing van de gasten, maar doordat dit spelletje fysiek niet vol te houden was en doordat Verburch meer initiatief ging tonen in duelkracht en voetballend vermogen, kantelde de wedstrijd. De gasten raakten onderling zeer gefrustreerd over deze ommekeer, maar hoefden nog geen tegentreffer te slikken. Kansen voor Luc van der Knaap (1-op-1 situatie met de doelman) en Nick van Zijl (schoot de bal te ver langs de uitkomende doelman) werden gemist en nog een aantal gevaarlijke momenten over de flanken werden niet goed voorgezet, waardoor een potentiële, grote kans niet werd gesticht. Quick Steps wist hier in de eerste helft geen grote kans tegenover te stellen.
    De tweede helft was nog maar net begonnen of balverlies op het Poeldijkse middenveld was de aanleiding tot de openingstreffer van de gasten. Vanaf de punt van het strafschopgebied werd de bal leep in de verre hoek gekruld en zo was het tegen de verhouding in 0-1. Dit gaf de gasten een boost en plots was het chagrijn van de eerste helft verdwenen. Verburch ging door met druk naar voren uitoefenen, maar de neutrale moest vaststellen dat vooral de eindpass keer op keer ondermaats was, waardoor de gasten relatief eenvoudig op de been bleven. Na 70 minuten viel echter toch de gelijkmaker toen spits Jordy Zwinkels zichzelf vrijspeelde in het zestienmetergebied en de bal hoog achter de doelman van de Hagenaars schoot: 1-1.
    In het restant van de wedstrijd ging de thuisploeg meer en meer naar voren om een doorbraak te forceren. Hoewel de druk op de Haagse verdediging sterk toenam, waren er geen hele grote kansen meer om de winnende treffer te maken. Omdat Quick Steps ook niet meer in staat bleek om gevaar te stichten, eindigde de wedstrijd na 95 minuten voetbal in 1-1, een uitslag waar vooral Verburch van baalt.
    Pas op 10 maart wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen VELO. Dinsdag a.s. speelt Verburch om 20.00 uur thuis tegen DHL voor de Pierre van Zinnen cup en aanstaande zaterdag speelt Verburch bij vv Naaldwijk tegen vv Quintus in het kader van de Westland Cup. Deze wedstrijd vangt om 14.30 aan.