• Verburch pakt wederom de volle buit
    Na de zege van vorige week op Schipluiden wist Verburch afgelopen zaterdag ook MSV ’71 te verslaan. Een rode kaart voor een speler van de hekkensluiter, aan het einde van de eerste helft, betekende het definitieve keerpunt in de wedstrijd.
    MSV ’71 probeerde de zaken in verdedigend opzicht goed gesloten te houden en er in de tegenaanval snel uit te komen met diepgaande middenvelders over de flanken en twee handige spitsen. Het spel van Verburch was erg slordig op de helft van de thuisploeg, waardoor het in de counter keer op keer in de verdrukking kwam. Na tien minuten kwamen de Poeldijkers goed weg toen de scheidsrechter een lichte overtreding binnen het strafschopgebied niet waar nam. In de 20e minuut kreeg de thuisploeg de enige echte kans, maar het schot van binnen het zestienmetergebied werd vakkundig met de voet gestopt door Kevin Dijkstra. Een tactische omzetting na een half uur leidde tot een betere balans op het Poeldijkse middenveld, waardoor Verburch ook aanvallend wat meer kon uitrichten. Het echte breekpunt was echter de rode kaart die de linksback van de thuisploeg vlak voor rust te verwerken kreeg na een stevige charge op de middenlijn. Vanaf dit moment was er eigenlijk geen sprake meer van een wedstrijd. Tot aan de rust waren de voorwaartsen van Verburch veel te onrustig om de paar kansjes die ze kregen om te zetten in een doelpunt.
    Het begin van de tweede helft toonde in eerste instantie een zelfde spelbeeld. Verburch had een zee aan ruimte op de flanken, maar MSV ’71 wist het centrum goed vol te zetten en het ontbrak de oranjehemden aan snelheid aan de bal en gogme om deze drukte te omzeilen. Een dubbele wissel was het gevolg en de ingevallen Sander Bom en Melvin van der Zeijden toonden in het vervolg hun klasse. Na zo’n 65 minuten viel eindelijk de openingstreffer te noteren. Een hoge voorzet van de teruggezakte Luc van der Knaap bereikte Melvin van der Zeijden die breed kopte en zodoende Dave Zwinkels een niet te missen kans bood: 0-1. Vier minuten later was een kopbal van Melvin van der Zeijden de keeper te machtig en stond al de 0-2 op het scorebord. Vanaf dit moment was de wedstrijd definitief gelopen en ondanks het lage baltempo van Verburch, ook niet nodig omdat de thuisploeg geen druk wilde zetten, kreeg het voldoende kansen. Sander Bom uit een doorgekopte corner en wederom Melvin van der Zeijden wisten twee van deze kansen nog om te zetten in een doelpunt, waardoor de eindstand 0-4 werd.
    Komende zaterdag wacht Verburch om 14.00 de uitwedstrijd bij Duindorp.