• Verburch en GDA schieten niet veel op met een punt
    Onder ijzige omstandigheden moest Verburch afgelopen zaterdag aantreden bij GDA. Deze tegenstander wist de laatste twee wedstrijden winnend af te sluiten en zich hierdoor knap omhoog te werken op de ranglijst. Bij aanvang van de wedstrijd bezaten beide ploegen een gelijk puntenaantal en na 90 minuten was dit niet anders.
    Verburch had de eerste helft wat meer druk op de helft van GDA, maar de thuisploeg wist wel voor het eerste gevaar te zorgen. Een diepe bal over de verdediging van Verburch werd door de rechtsbuiten van de thuisploeg opgepikt, maar te gehaast naast geschoten. Even later kreeg Verburch een grote kans toen Luc van der Knaap vrij voor de doelman van GDA opdook, maar vanaf zestien meter ook naast schoot. Goed positiespel was gezien de slechte staat van het veld en de harde wind erg lastig, waardoor beide ploegen het veelal in de diepte zochten. Een diepe bal in de richting van de helft van Verburch werd door een Poeldijkse verdediger slecht verwerkt, waardoor de linksbuiten van GDA een vrije doortocht kreeg richting doelman Kevin Dijkstra. De aanvaller kwam als winnaar uit deze situatie en bracht GDA op voorsprong. Voor rust kreeg Verburch nog een grote kans toen de diepgaande Wesley Vollebregt een hoge voorzet voor de voeten van Luc van der Knaap kopte, maar hij schoot, in buitenspelsituatie, tegen de doelman van GDA aan.
    In de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld. GDA beperkte zich nog meer tot verdedigen en Verburch probeerde de druk wat op te voeren. Nadat al een flinke kans door Verburch werd gemist, was het Ruben Bom die na driekwart wedstrijd de gelijkmaker scoorde uit een directe vrije trap. Vlak hierna schoot zijn ingevallen broer Sander Bom een hoge voorzet nog net voorlangs, maar ook GDA kreeg nog een enorme kans na knullig balverlies in de Poeldijkse verdediging. De vrouwelijke scheidsrechter van dienst floot na ruim 90 minuten werkvoetbal af bij een 1-1 stand. Beide ploegen schoten hier niet al te veel mee op.
    Komende zaterdag wacht Verburch een thuiswedstrijd tegen Schipluiden. Deze wedstrijd zal, zoals te doen gebruikelijk, om 15.00 aanvangen.